Vårrensning


Jackan och de rosa skorna får gärna flytta in i min garderob

Vilken grå och mulen tisdag det är. Tur att jag har planerat en lugn dag idag, blir nog ingen pulkaåkning i Vilsta som planerat. Ska ta tag i vårrensning istället. Blir alltid inspirerad på våren att ta tag i garderob, skåp och lådor och rensa ut saker som jag inte använder längre eller behöver. Dock blir jag en smula sentimental när jag rensar så det kan sluta med att det känns som om jag inte rensat något alls. Men men det blir iallafall lite städat och sorterat. Lillprinsen har precis somnat så nu ska jag göra ett ryck med rensningen. Först blir det min garderob sedan blir det klädkammaren där jag ska hänga in alla vinterjackor för nu har de gjort sitt enligt min mening.

Tittade på "Svenska Hollywoodfruar" igår och jag småler varje gång Maria Montazami är med, hon har så roliga uttryck och ord, som förra avsnittet då hon tyckte att hennes mamma var så väl "föråldrad" och "konserverad". Vad befriande det är med människor som inte har någon prestige i att säga massa fina ord eller uttala sig korrekt, förstår ju ändå vad hon menar och det är ju huvudsaken.
 
Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Thilde

haha! vi tittade också lite på hollywoodfruarna :-) hon låter ju som att hon är pårökt den där :-) höll på att skratta ihjäl mig när hon sa att hennes mamma var föråldrad!! kram till dig o en liten puss till grodan

2010-03-23 @ 15:02:05
URL: http://teetheonlyone.blogg.se/
Postat av: jessi

Ja nog är det dags för garderobsrensning! jag ska bara hitta en ny vårjacka o skor så att man är redo för våren!



Ha det så bra!

2010-03-24 @ 17:23:05
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Tack ska du ha Åsa & vad roligt att du gav dig till känna :-)



jackan är jättesnygg, ska du köpa?

ha en bra kväll

KRAM

2010-03-24 @ 18:02:20
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0