STRÅLANDE DAGAR

I strandväskan får min nya bikini följa med.
Hittade bikinin på Åhlens.
Bikinin är i färgerna marin och vit, snygg kombo.

Hej helg!

Jag har tappat dagarna nu då det är semester och vet knappt vilken dag det är. Trodde först det var lördag igår , snurrigt snurrigt, men det är väl ett tecken på att man kopplar av

Sedan sist vi hördes här på bloggen har vi haft en dag på stranden, en dag på Ikea och en dag hos barnens farfar som har fyllt år. Vad underbart det var att ha en dag på stranden, ett måste för att få känna att det är sommar. Planen är att vi tar en sväng till stranden idag också. Vädret just nu är väl sådär men enligt prognoserna ska det bli strålande sol och 27 grader varmt på eftermiddagen. Hoppas hoppas för det är ju så lovely att bada och få lite sol, en riktig vitaminkick.

Ha en bra lördag!

EMMADAGEN I MARIEFRED

Söta tågbiljetter.

Snart åker vi.

Sten tyckte det var spännande när konduktören klippte biljetterna.

Finaste Emma.

Ett litet stopp i Marielund.

Charmiga tågkupeér.

Framme vid Läggesta nedre.

Hej onsdag och välkommen solen!

När jag var ute och hämtade tidningen nu på morgonen luktade det sommar. Ja, det kändes verkligen i luften att det är sommarväder idag och att det kommer att bli en strålande dag. Hörde precis på radion att dagen idag kommer bli sommarens varmaste dag. Vi får väl hoppas på fler förstås.

Gårdagen tillbringade vi i den pittoreska staden Mariefred för att fira barnens kusin Emma som hade namnsdag i måndags. Att fira hennes namnsdag i Mariefred är en tradition sedan några år tillbaka. Det blev först lunch sedan en tågresa på museijärnvägen (ett måste när man är i Mariefred) ) och sist en picknick med kaffe, saft och tårta vid vattnet nedanför slottet. Mys!

Snart ska vi packa strandväskan för idag blir det en dag på stranden

Ha en solig dag!

REAFYND OCH ÅTERVINNING

Mitt senaste reafynd som jag skrev om i tidigare inlägg.

En liten väska som jag fyndade för halva reapriset.

Väskan är konjaksfärgad med gulddetaljer.

Hej måndag!

Semesterns första måndag, härligt. Mindre härligt är att M var tvungen att ta en sväng förbi jobbet idag men förhoppningsvis är han hemma snart igen. På dagens schema står en tur till återvinningen för att bli av med saker som vi har rensat. Inte så kul att ägna en semesterdag åt det med det är välbehövligt och vi har ju ändå inget vidare badväder idag.

Ha en fin måndag o må så gott!

KONSERTKVÄLL

Vi började vår kväll med en härlig picknick med god mat och dryck.

Vi njöt av den fina utsikten och det fina vädret. Började regna lite men avtog snabbt.
Min fina syster Lena.

Moi.

Med i picknickkorgen en chipspåse i snygg design.

Konserten började i läcker scenografi.

Många bra låtar spelades, bl.a. några av mina favoriter "747", "Jag ser dig", "Isis & Bast"
och "Utan dina andetag".

Sista låt blev "Mannen i den vita hatten", klassisk avslutning.

Hej!

Vilken underbar kväll vi hade igår jag och systra min. Vi började kvällen med en picknick på båtbryggan och solen strålade. Lite regn och åska fick vi men regnmolnen försvann rätt fort. Efter picknicken var det dags för KENT och vi satt i slottsbacken och hade en mycket bra utsikt mot scenen. Trots lite kyligt väder senare på kvällen så njöt av sommarkvällen och konserten.

Idag fick jag sovmorgon och vaknade av mina små som gav mig morgonkramar. Härligt uppvaknande! Så efter en mysig kväll med syster och en skön sovmorgon är jag laddad med ny energi, lovley!

Ha en fin lördag!

KENT I SUNDBYHOLM

God dag!

Snart är det dags att bege sig till Sundbyholms slott med bästa sällskapet, syster, för konsert med KENT.

Så jag säger trevlig fredag så länge och på återseende.

SEMESTER!

Dagens mellanmål intogs på Waynes för både stora och små.

En liten chokladcupcake med läcker frosting och en stor blåbärsmuffins.

Lillprinsen fick även en god smoothie.

Ingen cupcake till lilla Märtapärtan utan hon fick yoghurt med havre och banan.

Nu är det officiellt: La Familia har semester! Känns helt fantastiskt underbart! Dessutom har vi ju fått soligt väder och värme. Dagen har gått i lugnets tecken och vi har inte gjort något speciellt förutom en liten promenad till city. Shopping stod inte på schemat men ett litet fynd fick jag med mig hem i en påse.

Nu blir det soffhäng innan det är dags för sängen och lite bokläsning.

NEDRÄKNING

Förutom ett dingnande kakbord bjöds det på smarrig jordgubbstårta på gårdagens kalas, en riktigt sommartårta.

Hej!

Här hemma pågår nedräkning för fullt till en efterlängtad och välbehövlig semester. Med sammalagt fem veckors sommarsemester på tre år ska det bli helt underbart med lite ledigt för vår lilla familj. Så skönt!!!

Igår var inte vilken dag som helst utan det var vår finaste mamma, mormor och svärmors födelsedag och vi kalasade hela dagen. Vi blev som vanligt bjudna på god fika och middag. Grattis än en gång fina mamma och tack för trevligt kalas!

Ha en fin onsdag!

Kram

VAR ÄR DU NU MIN SOMMAR.....

Kom värmen nu för jag har ju laddat kylskåpet med några Starbucks islatte som jag tänkte avnjuta i solen.

....med små lätta moln? Ja, man kan ju undra var vår sommar har tagit vägen. Även om det är mysigt med sommarregn så längtar jag efter sol och värme. Snart är det semester här hemma och kanske kanske dyker solen upp samtidigt.

En trevlig helg har passerat. En snabbfika hos min syster igår blev till en spontan grillmiddag till sent på kvällen. Småkottarna var vakna till 22.30!, är det skoj så är det. Dagen har också varit trevlig trots måsten i form av storhandling och städning (ja, jag tycker faktiskt att det är trevligt speciellt när det är klart). Ett litet besök av barnens farmor och bonusfarfar blev det också.

Nu: "Varg Veum" på fyran.

Ha det gott!

NIO MÅNADER

Tänk att lillskruttan redan är nio månader, lika lång tid som hon låg i magen.

Hallå hej!

Igår blev vår underbara lilla gumma nio månader. Oj oj oj, vad tiden går och hon börjar ju bli stora damen. Nu sover hon gott på altanen efter sin frukost. Ligger nerbäddad i åkpåsen för brr vad kallt det var ute idag. Solen verkar dock vara på väg genom molnen så förhoppningsvis blir det solsken snart.

Ha en finfin onsdag!

IKEALÄNGT

God dag tisdag!

Ännu en solig dag, lovely! Just nu längtar jag till att ta en tur till Ikea. Känner för lite inredningsinspiration och behöver inhandla lite tyg, ramar och småförvaring. Är även nyfiken på denna barnstol som har en snygg design. Vill gärna ta en tur dit någon kväll i veckan.

Ikväll ser jag fram emot andra avsnittet av "Morden i Midsomer", tyvärr det sista för den här säsongen.

Önskar er en solig dag!

VÄLKOMMEN JULI

En nöjd liten kille ute vid Volvo!

Bl.a. fick vi se denna gula traktor.

Till och från parkeringen fick man åka gamla bussar.

En krona per biljett och fem kronor för vagnen, helt ok priser.

Varmt välkommen sommarmånad #2!

Svisch, sa det sen så var helgen slut. Men men snart helg igen. M var tvungen att jobba lite i lördags så då var den dagen liksom slut rätt fort. Vi hann i alla fall med en sväng ut till Fordonsfestivalen ute vid Volvo här i stan. Sten gillar ju allt som har med fordon att göra så han var ju helt överlycklig.

Söndagen gick också väldigt fort för det var fix hela dagen. Märta och jag började söndagen med att storhandla. Kan verkligen rekommendera ICA klockan halv åtta en söndagsmorgon. Kändes som att vi var helt själva i butiken och alla varor var väl påfyllda i hyllorna.

Idag sol, underbart!

Ha en fin början på veckan!