Vårlängtan


Härligt med "egentid"

Det är helt otroligt vad det snöar, känns som att snön aldrig slut. Det är visserligen härligt med all snö men nu börjar jag längta till våren. Tänk när den första vårsolen tittar fram och man kan ställa sig mot husväggen och känna värmen mot sin hud och höra vårfåglarna kvittra. Härligt!!

Idag blir det en innedag för det är inte kul att gå ut med barnvagn nuförtiden. Är på vissa ställen helt omöjligt att ta sig fram. Ännu en sak som får mig att längta till våren........

Har ätit lunch och lillprinsen sover gott så nu sitter jag med kaffe och läser senaste numret av Föräldrar och barn. Bl.a. är det ett bra reportage om genustänkande och intervju med jämställdhetskonsulten Kristina Henkel. Hon har skrivit en bra bok som heter "Ge ditt barn 100 möjligheter i stället för 2". När man läser boken så ser man vad lätt det är att trilla dit i genusfällorna.

Gillar Föräldrar och barn för även om den fokuserar på barn så får man även bra tips om inredning och goda recept. Fast helt klart är min favorit tidningen Mama. Me like!

Ha en bra dag!

Kram♥


Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh, måste vara mysigt att äntligen få vara hemma med lillprinsen igen - jag om någon har ju fått lyssna på dina "snyft, jag saknar S"-depp ;-) Du är iaf saknad på jobbet, vem ska jag nu terra?



Kramkram

2010-03-02 @ 19:08:37
URL: http://sarisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0