Första tandläkarbesöket


Lillprinsen och jag fick med oss var sin sak hem

Idag har lillprinsen varit hos tandläkaren för första gången och det gick bra förutom att han inte ville visa sina fina små tänder. Först fick vi en allmän information om bl.a. tändernas utveckling och hur ätvanor ska se ut. Sen fick vi sätta oss i tandläkarstolen för en titt på lillprinsens små tänderna. Men tji fick vi, för det ville inte min lilla älskling. Men en liten snabbtitt blev det iallafall och det blev godkänt, vilket även våra vanor när det gäller vad han äter och dricker blev.

Det blev ingen lekdejt för oss igår, jag vaknade med halsont och kände mig inte så pigg. Tråkigt för det hade varit kul att träffa alla men det får bli fler gånger. Känner mig bättre idag, gick och la mig redan efter halv nio igår kväll och somnade direkt så det hjälpte nog till lite. 

Vad förvånad jag kände mig igår då det började snöa igen nu när jag trodde att våren började göra sitt efterlängtade intåg. Men som tur var så låg den inte kvar så länge för det är ju nästan barmark idag. Härligt att äntligen få sätta ner sina fötter på asfalten. Ska hänga undan min dunjacka idag tror jag, för nu vill jag inte ha den på mig längre trots att den är supermysig. Jag vill ha vår nu......... 

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0